privacy policy & gebruik

Privacy en veiligheid

Je persoonlijke gegevens. Je laat ze bij ons achter, want dat moet nu eenmaal als je wilt dat we je helpen huizen te vinden die passen bij jouw vraag. Maar we kunnen ons voorstellen dat je graag wilt weten waarom wij om je persoonlijke gegevens vragen en wat wij ermee doen. Dat vertellen we je hier graag. Heb je na het lezen van deze pagina nog vragen, laat het ons dan weten via onze klantenservice.

Heel veilig

Alle gegevens die je bij ons achterlaat stoppen wij heel veilig achter slot en grendel. Dat doen we met één van de modernste technieken: de Secure Socket Layer (SSL). Wie niks met jouw gegevens te maken heeft, kan er simpelweg niet bij. Geven we jouw gegevens aan iemand anders – je leest hieronder waarom en wanneer we dat doen – dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij en ze alleen gebruikt voor het doel waarvoor hij ze heeft gekregen. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten via onze klantenservice.

Persoonlijk

Vaak gebruiken wij je gegevens om je een zo persoonlijk mogelijke zoekervaring te bieden. We passen wat jij in de MyHome app ziet aan op jouw interesses. Zo maken we de ene persoon blij met een boerderij in Heereveen, de andere met een bovenwoning in het centrum van Amsterdam. Wij gebruiken daarvoor bijvoorbeeld gegevens van je voorkeuren, je historie, (eventueel) van de voorkeur/historie van een gekoppelde partner en (eventueel) van de kenmerken van de woning die je te koop hebt staan. Daarnaast gebruiken we je IP-adres en cookies. Over cookies kun je hieronder meer lezen.

Wat doen we verder met je gegevens

Wij gebruiken je gegevens voor verschillende doelen. Hierna kun je zien welke doelen dat zijn. Wij gebruiken daarbij van jou ontvangen gegevens, maar ook door onszelf verzamelde gegevens. Bijvoorbeeld gegevens over het gebruik van de MyHome app.

  • Een passend huis voor je vinden
    We willen je graag een huis laten zien dat mogelijk bij jouw voorkeur past. Daarvoor kijken we natuurlijk naar de regio waar je in geïnteresseerd bent, en de prijscategorie. Maar we kijken ook goed naar huizen waarvan je eerder hebt aangeven dat je ze wel/niet leuk vond. Deze historische informatie gebruiken we om jou beter te leren kennen en dus om beter passend aanbod te presenteren.
  • Je in contact brengen met een makelaar
    Als je echt interesse hebt in een huis, dan kan je een brochure aanvragen. Deze brochure wordt je door de verkopende makelaar toegestuurd, daarvoor heeft de makelaar wel je naam en email adres nodig. Wij hebben afgesproken met de makelaar dat deze je gegevens alleen mag gebruiken om je de brochure toe te zenden en niets anders. Mocht een makelaar zich hier niet aan houden, dan vragen we je daar melding van de maken via onze klantenservice.
  • Je in contact brengen met een hypotheekverstrekker
    We willen je zo goed mogelijk helpen in het zoeken naar een huis. Zo vragen we je ook naar je inkomensgegevens, dit doen we alleen om indicatief uit te rekenen wat je maximale maandlasten zijn en je maximale financieringsmogelijkheden zijn. Hiervoor werken we samen met de Rabobank. De Rabobank krijgt inzage in je gegevens zodat ze geheel vrijblijvend contact met je kunnen leggen om je te helpen bij de financiering.
  • Je account
    In je account slaan we onder andere de volgende informatie op: je naam, adres(sen), e-mailadres en een profielfoto. Handig, want dan hoef je deze gegevens niet elke keer opnieuw in te voeren. Als je gebruik maakt van de mogelijkheid om in te loggen met je Facebook account, dan gebruiken en bewaren we ook een aantal gegevens daarvan. Echter alleen nadat je bij Facebook toestemming hebt gegeven.
  • Klantenservice
    Om je snel te kunnen helpen bij vragen, maken we gebruik van je gegevens en maken we aantekeningen die we bewaren. Handig als je ons nog een keer belt. Gegevens over het telefoongesprek met jou worden geregistreerd en ook bewaard. Je helpt ons zo bij analyses en verbetering van onze diensten. Soms maken we gebruik van een andere partij voor het geven van antwoord op je vragen. Die kan daarvoor jouw gegevens gebruiken.
  • Nieuwsbrieven
    Je kunt je aanmelden voor onze verschillende nieuwsbrieven. Zo blijf je op de hoogte van onze aanbiedingen, acties en ons nieuws. We hebben algemene en persoonlijke nieuwsbrieven. De persoonlijke nieuwsbrieven stellen we samen op basis van je gegevens, zoals de huizen die je leuk vond. Dat maakt de nieuwsbrief interessanter voor je. Wil je geen nieuwsbrieven van ons meer ontvangen, meld je dan hier af. Simpel toch?
  • Persoonlijk zoeken
    We hebben zoveel huizen in het aanbod dat we je graag op weg helpen. Bijvoorbeeld door je te wijzen op huizen die voor jou interessant zijn. Dat gebeurt op basis van het gebruik van onze app. We kijken dan naar cookies en je IP-adres, maar ook naar je wat je eerder leuk of juist niet leuk vond. En natuurlijk je interesses die we kennen doordat we jou daarnaar gevraagd hebben. Lees hier meer over cookies en hoe je ze uit kunt zetten als je dat wilt.
  • Verbetering van onze service
    We zijn voortdurend bezig onze dienstverlening te verbeteren. Daarom kunnen we je gegevens gebruiken om je te vragen of je mee wilt doen aan een vrijblijvend klant- of marktonderzoek. Soms voeren anderen dat onderzoek voor ons uit. Wij geven die ander dan jouw e-mailadres. Die ander moet zich natuurlijk ook aan onze privacy-regels houden. Zo moet je e-mailadres na afloop van het onderzoek worden verwijderd.
  • Fraude
    Op fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij klantgegevens om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. Als dat moet, geven wij klantgegevens aan de overheid.
  • Makelaars en hypotheekverstrekkers
    Ook van de deelnemende makelaars en hypotheekverstrekkers slaan wij gegevens van de contactpersoon op. Zijn het gegevens van personen, dan behandelen wij deze gegevens net zoals die van onze andere gebruikers.
  • Social media
    Als je social media gebruikt, bijvoorbeeld Facebook, dan kun je met je social media-account op sommige plekken op onze website inloggen. Wanneer je, als je bent ingelogd, aangeeft een huis leuk te vinden, dan is het in de toekomst denkbaar dat dit op je social media-account getoond wordt. MyHome krijgt geen toegang tot je social media-account, maar artikelen die je leuk, nuttig of handig vindt, kun je wel met je vrienden delen. Stel je via social media een vraag aan ons en zien we die vraag voorbijkomen, dan bewaren we dat bericht en je accountnaam zodat we op je bericht kunnen reageren.

Wat doen we niet met je gegevens?

Wij gebruiken je gegevens nooit voor een ander doel dan je te helpen bij het vinden van jouw droomwoning, en je in contact te brengen met de verkoper, de makelaar of een hypotheekverstrekker. Ook zullen we je gegevens nooit verkopen aan anderen.

Kloppen je gegevens niet of heb je andere vragen?

Klopt er iets niet of wil je je gegevens inkijken, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Wil je stoppen met gebruik?

Wil je niet langer gebruik maken van de MyHome app dan kan je via de instellingen pagina zelf je profiel verwijderen. Het is dan niet meer mogelijk in te loggen. Je gegevens worden geanonimiseerd. Als je nu de app van je telefoon verwijderd ben je volledig verwijderd van het MyHome platform.

Wijzigingen

Soms is het nodig om dit Privacy Statement te wijzigen, bijvoorbeeld om het aan te passen op nieuwe wet- of regelgeving. Het recht om dit te doen behouden we ons dan ook hierbij voor. Mocht er een wijziging plaatsvinden, dan publiceren we het gewijzigde Privacy Statement op de pagina waar je nu bent en plaatsen we de wijzigingsdatum bovenaan.